zondag 25 maart 2012

Pastinaaksoep

In het magazine van mijn zorgverzekering (juist ja, ik ben zo'n nerd die zulke tijdschriften leest) stond een recept voor pastinaaksoep. Niet echt meer een vergeten groente, want wie kent de pastinaak tegenwoordig niet? Ehhhh, ik dus. Want leuk hoor dat hip & happening gedoe met vergeten groenten, maar hoe zit een pastinaak er eigenlijk uit?

Zo dus:



Ik sta niet bekend om mijn avontuurlijk leven, hoera bankhangen, maar pastinaaksoep wou ik proberen: 

Ingredienten voor 4 personen:
3 kleine pastinaken
3 takjes tijm
3 laurierblaadjes
100 ml witte wijn
1 liter groentenbouillon
100 ml room
1 el olijfolie
1 ui


Schil drie pastinaken en snijd ze in blokjes. Verwarm de olie in een pan en bak de kleingesneden ui en pastinaak even aan. Laat deze niet verkleuren. Leg de tijm en laurierblaadjes erbij, giet de bouillon en wijn erdoor. Laat de soep circa 20 minuten trekken totdat de pastinaak gaar is. Verwijder de tijm en de laurier. Pureer de soep met een staafmixer. Roer de room erdoorheen en warm nog even goed door.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten