dinsdag 9 oktober 2012

Yika's Tonijnsalade

Wonderlijk genoeg is het mij gelukt om vandaag naar de sportschool te gaan. Wonderlijk, omdat ik meestal een zwaar gebrek heb aan discipline. Maar ik heb het hardlopen ontdekt. Eigenlijk zou ik dit niet direct van de daken moeten schreeuwen, want het zou goed kunnen dat ik op deze ontdekking snel uitgekeken ben. We shall see...vooralsnog in ieder geval prettig om te doen. Ik had na het douchen geen zin meer om te koken, maar wel zin in iets lekkers. Ik vond nog een blikje tonijn en een ordinaire tube mayonaise in de la. Meegenomen uit Frankrijk, met een vleugje dijon. Deze mayo is hier overigens ook verkrijgbaar, maar wij houden van het idee om producten mee te nemen uit Frankrijk. Zoals Sancerre wijn, Fleur de Sel en Epices Bouillion. Het zit tussen de oren, maar het geïmporteerde smaakt altijd net iets lekkerder. 

Ingrediënten voor 2 rijk belegde broodjes
Blikje tonijn van 130 gram
2 eetlepels mayonaise
2 gedroogde chilipepers 
1 klein teentje knoflook
1/2 rood uitje
1 eetlepel kappertjes
1 eetlepel verse basilicum
10 taggia olijven
2 eetlepels citroensap
peper

Snijd de ui en knoflook in dunne plakjes. Hak de chilipepertjes voorzichtig fijn (anders schieten de zaadjes alle kanten op). Meng in een kom de tonijn hier door heen. Voeg de mayonaise toe. Snijd de kappertjes en olijven fijn en scheur de basilicum in kleine stukjes. Meng dit met de citroensap door de tonijnsalade. Voeg naar smaak peper toe. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten