dinsdag 31 juli 2012

Pasta met pesto en garnalen

Ik had vandaag niet zoveel zin om te koken, maar wel zin in iets lekkers. Een recept zonder al te veel werk en lekker zomers. Dit pasta gerecht kan ook vegetarisch worden gemaakt, door de garnalen weg te laten en bijvoorbeeld zwarte olijven toe te voegen. De lekkerste zijn paars. Pikzwarte olijven smaken vaak nergens naar. 

Ingrediƫnten voor 2 personen
150 gram pasta (welke je zelf lekker vindt of toevallig in de kast hebt staan)
2 teentjes knoflook
1/2 spaanse peper met zaadjes (of zonder, als je niet zo van pikant houdt)
200 gram garnalen
2 eetlepels pesto
1 eetlepel balsamico azijn
1 bakje cherry tomaten 
handje verse basilicum (optioneel)
peper/zout
olijfolie

Breng water aan de kook en voeg de pasta toe. Kook de pasta zoals op de verpakking vermeld staat. Ik doe het meestal een paar minuten korter, want ik vind pasta al dente het lekkerst. Snijd de cherry tomaten door de helft en doe in kom (waar je later lekker makkelijk je eten uit kunt eten). Voeg 1 eetlepel balsamico azijn, wat zout en peper en verse basilicum toe.

Snijd de knoflook en peper in dunne plakjes. Zet, als de pasta bijna gaar is, een pan op het vuur en laat heet worden. Voeg 2 eetlepels olijfolie toe. Voeg als de olie heet is de knoflook met peper toe. De knoflook mag niet bruin worden. Voeg de garnalen toe. Giet de pasta ondertussen af. Bak garnalen 2 a 3 minuten mee. Zet het vuur af. Voeg pasta toe aan tomaten en meng 2 eetlepel pesto door de pasta. Meng dan de garnalen door het geheel. Lekker!!
Op de foto erg flets van kleur. Maar ik beloof
dat het er in "real life" beter uit ziet!!

1 opmerking:

  1. lijkt mij overheerlijk en niet te ingewikkeld. Echt iets voor mij!!

    BeantwoordenVerwijderen