zondag 3 juni 2012

Smoothie met banaan en aardbeien

Stiekem ben ik best een beetje blij dat het koeler is. Want warm is leuk, maar hitte? Hitte zorgt voor avonden dat slapen moeizaam gaat. Het is te warm, buiten is het nog licht en wat zoemt daar in de verte?
Dit terwijl ik de volgende dag weer fris & fruitig op het werk wordt verwacht. Ook niet echt een ontspannen gedachte, waardoor ik snel in slaap sukkel. Eerder andersom: onee, het is al half twaalf en IK SLAAP NOG NIET *paniek*. Linkerzij, rechterzij, dekbed over de schouders... arghhh, te warm. Dekbed naast het bed... te koud. Avonden waarop ik me afvraag waarom ik in hemelsnaam uberwitte gordijnen voor de slaapkamer kocht. Gordijnen die werkelijk al het licht van zo'n eindeloos lange zomeravond doorlaten. Die kocht ik vast op zo'n deprimerende grijze middag in november. 

Toen het nog zo heet was dat ik niet kon slapen, maakte ik deze smoothie. Omdat de hitte ongetwijfeld terugkomt, het recept. Of nouja. Met smoothies is het zo: pleur wat fruit in de blender - doe er naar smaak yoghurt of ijs bij - zoet het met sinasappelsap en/of honing - et voilla: een smoothie.

Ingredienten:
- Aardbeien (naar smaak)
- Bananen (naar smaak)
- Yoghurt (naar smaak)
- Sinasappelsap (naar smaak)
- Honing (naar smaak)




Even proeven en naar smaak ingredienten toevoegen:


In de koelkast:


Et voilla - een smoothie:


Yum:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten