zondag 28 december 2014

Caesar Salade zonder anchovis


De vrije dagen doen mij goed. Ik voel eindelijk weer de rust om nieuwe recepten uit te proberen en het enthousiasme om ze op dit blog te zetten. Ik heb ook wat zitten klooien met de lay out van het blog. Helaas ben ik nog niet zo handig om er een gelikte look van te maken. 

Vandaag heb ik via de website van de Groene Meisjes nieuwe foodblogs ontdekt! Eén van mijn favoriete net ontdekte blogs heet My New Roots. Een mooie website met prachtige foto's en superrr lekkere recepten. Ik wil heel graag verschillende recepten gaan proberen, zoals deze en deze. Maar ook de notenmelk lijkt mij leuk om te maken! En wat een goed idee van Sarah Britton om gewoon elke dag 1 (klein) ding te veranderen in je patroon. Ik heb vandaag gedroogde kikkererwten gekocht in plaats van kikkererwten uit blik. Nu natuurlijk niet vergeten ze 1 dag van te voren te wellen. 

Dit recept komt van het blog van My New Roots, maar is bedacht door Meghan Telpner. 

Ingrediënten voor 2 personen (maaltijd salade, anders voor 2-4 personen)
150 gram tempé
2 little gems
3 oude bruine boterhammen (of gril ze even) 
5 eetlepels tamari
4 tenen knoflook
1 eetlepels gedroogde oregano
6 eetlepels olijfolie
2 eetlepels gepelde amandelen
2 eetlepels dijon mosterd (in originele recept staat 3, maar onze dressing was hierdoor wel erg pittig geworden
1/3 cup water
3 eetlepels edelgist vlokken
sap van 1 citroen

Snijd de tempé in kleine blokjes. Ongeveer ter grote van spekjes. Zet een pan op het vuur met 3 eetlepels olijfolie. Bak hierin de tempé bruin. Voeg vervolgens 3 eetlepels tamari toe en bak tot alle tamari is opgenomen. Zet de tempé apart.

Snijd het brood in blokjes. Voeg 2 eetlepels olie in de pan. Voeg de eetlepel oregano toe en pers 2 knoflookteentjes in de olie. Roer door en voeg dan de broodblokjes toe. Bak ze tot knapperige croutons.

Doe voor de dressing de volgende ingrediënten in een blender: de amandelen; 2 eetlepels tamari; 2 eetlepels mosterd; 3 eetlepels edelgist vlokken; 1 eetlepel olijfolie; 2 tenen knoflook; het sap van 1 citroen en 1/3 cup water. Mix het geheel tot een mooi gladde dressing.

Snijd de little gem in repen. Voeg het brood, de tempé en dressing toe en mix door elkaar. 



Eet smakelijk!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten