woensdag 23 mei 2012

Broodbakmachine

Doe nooit, bij wijze van zeer hilarische grap, een breakdance beweging uit de clip "control" van Janet Jackson na. Reden: je bent geen Janet Jackson. Resultaat: spier in nek verrekt. Auw! En wat kun je eigenlijk weinig met een nek, die bij elke beweging een pijnscheut door je lijf schiet. Een bad is dan heerlijk, van koken komt minder. Maar dat kwam ook omdat we naar de vroege film gingen ("Jackie" - aanrader; "Take Shelter" - eng en we snappen 'm nog steeds niet).

Brood, dan maar. Ooit brood van de A.H. dat ik achteloos wegkauwde, totdat ik op een forum las dat er haren in brood van de supermarkt zitten. Varkensharen. Zodat het brood langer houdbaar blijft. Eerst dacht nog: "yeah right". Maar al snel bleek ik (weer?) hopeloos achter de feiten aan te lopen. Varkenshaar in brood? Dat wist iedereen. Was "common knowlegde". Net zoals dat gezonde bruine brood, alleen maar bruin is vanwege allerlei kleurstoffen. Daar sta je dan met je goede gedrag. Want ik at wel volkoren brood.

Ik heb niet dezelfde dag nog een broodbakmachine gekocht, maar wel snel daarna.


Want brood met varkensharen... Ik geloof dat ik nog steeds "in shock" ben.




En als je dan toch voor brood zonder varkenshaar gaat, moet je natuurlijk ook de broodbakmix "varkenshaarvrij" zijn. Dus die koop ik bij de natuurwinkel.

Met de broodbakmachine is brood bakken een eitje. Meel in de machine, 300 -350 ml water erbij en op het juiste programma drukken. Drie uur later heb je dan een heerlijk, stevig brood.


Kijk, daar red je het wel mee! En als je wil kun je het brood met zonnebloempitten, pompoenpitten of wat je ook maar bedenkt, opleuken. Of niet natuurlijk.  

1 opmerking:

  1. Brood zelf bakken lijkt mij ook nog wel eens wat. Vooral als je hoort van varkensharen!

    BeantwoordenVerwijderen