donderdag 4 juli 2013

Pasta met kastagne champignons, biologische spekjes en walnoten

Vandaag vertelde iemand tegen mij dat ze gister een linzenschotel had gemaakt en de linzen 24 uur had laten weken. Vervolgens waren de linzen na het koken een linzenpap geworden. Niet helemaal de bedoeling. Ik week mijn linzen nooit en kook ze in ongeveer 30-40 minuten gaar (beetje bite vind ik lekker). Het smaakt mij altijd prima. Maar er zal toch wel een reden zijn waarom op veel verpakkingen of bij veel gerechten vermeld staat dat linzen moeten worden geweekt. Ik ben er nog niet achter. Maar als u het weet, schrijf vooral een reactie onder aan dit recept. Een recept zonder linzen overigens....maar dat maakt niet uit. 




Ingrediƫnten voor 2 personen
200 gram (verse) tagliatelle 
250 gram kastagne champignons
100 gram (biologische) spekjes
1 eetlepel verse rozemarijn
2 teentjes knoflook
100 ml. creme fraiche
50 gram parmazaanse kaas
1 hand walnoten
2 eetlepels bladpeterselie
1 eetlepel olie
vers gemalen peper

Zet een pan met water op het vuur. Als je verse tagliatelle hebt kun je het beste eerst de saus maken. Verse pasta is namelijk zo gaar. Voor gewone (gedroogde) tagliatelle: doe de tagliatelle in de pan en terwijl het gaar kookt kan de saus worden gemaakt.
Laat de olie heet worden in de koekenpan. Bak de spekjes knapperig. Snijd ondertussen de champignons en knoflook in dunne plakjes. Hak de rozemarijn. Doe de champignons, knoflook en rozemarijn in de pan en bak een paar minuten op hoog vuur zodat champignons beetje bruin worden. 



Voeg de creme fraiche en parmazaanse kaas toe. Hak de walnoten en peterselie.  Als het water kookt, kan de tagliatelle worden gekookt. Giet af. Meng de tagliatelle door de saus. Voeg de walnoten en peterselie toe met wat vers gemalen peper.


Eet smakelijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten